Visiting G-STAR RAW headquaters

Iets wat veel mensen eigenlijk niet weten is dat het wereldwijd bekende denim merk G-STAR RAW een oer Nederlands merk is. G-STAR RAW is opgericht door Jos van Tilburg in 1989 met als doel ‘goede broeken voor iedereen’ te maken. Al 27 jaar verkopen wij G-STAR in onze winkels en inmiddels is er veel veranderd. G-STAR focust zich tegenwoordig meer op artistieke ontwerpen die vernieuwend zijn. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld LEVI’S die zich meer richten op traditie. Dat zul je ook zien in onze BLOG video waarbij we een rondleiding krijgen door het hoofdkantoor van G-STAR.

Opvallend zijn de unieke samenwerkingen met celebrities als Pharrell Williams, Afrojack en nu ook de zoon van bekend acteur Will Smith: Jaden Smith. Steeds meer probeert G-STAR samen met deze celebrities, duurzaam en milieuvriendelijk produceren aan het licht te brengen. Zo zagen we een paar jaar geleden hun kledinglijn Raw for the Oceans verschijnen waarbij gerecycled plastic uit de oceaan werd hergebruikt voor de productie van jeans. En nu zijn we alweer aangekomen bij RAW FOR THE PLANET. Een kledinglijn waarbij ieder kledingstuk voor 98% recyclebaar is. Ze noemen het zelf ‘Our most sustainable jeans ever’. Op vrijwel alle vlakken is nagedacht over het milieuvriendelijk produceren. Denk aan knopen zonder giftige chemicali├źn, indigo met 70% minder giftige stoffen, 100% biologisch katoen… Kortom, veel vernieuwing waar andere denim merken nog een puntje aan kunnen zuigen.

Samen met accountmanagers Omar en Jordy kreeg Quint de kans om eens verder te kijken dan slechts de showrooms. Loop met ons mee door het toonaangevende hoofdkantoor van G-STAR RAW gevestigd in Amsterdam.